Saturday 5 May 2012

KUTIPAN SEMPENA DERMA RAYUAN HARI PAHLAWAN

Asalamualaikum pada semua ahli ahli persatuan.


Adalah dipelawa kepada ahli ahli persatuan ini untuk melaksanakan program anjuran Jabatan Hal Ehwal Veteran ATM (JHEV) mulai bulan Jun 2012. Oleh kerana Persatuan Kebajikan Veteran 17RAMD (para Malayisa) PERKEV17 telah berdaftar dengan Pendaftar Pertubuhan, persatuan layak untuk turut sama menjayakan program disamping menikmati hasilnya dengan kadar yang akan di tetapkan oleh JHEV selepas berakhir program tersebut.


Dengan program sebegini lah tak secara langsung persatuan akan memperolehi tambahan tabung kewangan serta dapat melaksanakan program program anjuran persatuan selain dari menjaga kebajikan pada setiap ahli yang memerlukan pembelaan. Dari hasil perbincangan serta taklimat khas saya kepada pegawai di Ibupejabat JHEV (Kuala Lumpur) baru baru ini, saya juga telah membekalkan satu set biodata persatuan serta aktiviti aktiviti dan perancangan persatuan sepanjang tahun 2012 sebagai makluman JHEV.


Alhamdulillah dari maklumbalas pegawai tersebut kepada saya, JHEV akan menyokong sepenuh nya harsat Persatuan Kebajikan Veteran 17RAMD (para Malaysia) PERKEV17 ini malah menyarankan agar sentiasa mengikuti perkembangan aktiviti aktiviti JHEV dari masa kesemasa. Satu surat iringan juga akan dikeluarkan oleh JHEV (Unit Kebajikan) sebagai pengesahan bahawa Persatuan Kebajikan Veteran 17RAMD (para Malaysia) PERKEV17 telah berdaftar dengan JHEV.


Akan ada suatu taklimat khas oleh Ahli Jawatankuasa Persatuan pada awal Jun 2012 kepada ahli ahli yang berminat untuk menjalankan program ini selain surat kebenaran dari JHEV serta maklumat maklumat yang berkaitan dibekalkan. Tuan tuan boleh lah berhubung kepada saya (Pegawai Perhubungan Persatuan) untuk keterangan lanjut.

VETERAN 17 RAMD


MISI


Misi utama Persatuan Kebajikan Veteran 17RAMD (para Malaysia) adalah untuk menjaga kebajikan sesama ahli selain merapatkan silatulrahim bersama keluarga yangmana selama ini berpisah tanpa berita setelah menamatkan perkhidmatan maupun warga anggota ATM 17RAMD (para) yang masih berkhidmat kerana ahli persatuan juga adalah sebahagian dari anda sebelumnya. Persatuan Kebajikan Veteran 17RAMD (para Malaysia) juga akan bergerak untuk menjejaki setiap warga bekas anggota 17RAMD (para) dari masa ke semasa untuk menambah bilangan ahli disamping dapat dikongsikan bersama susah dan senang serta suka dan duka sebagaimana berkhidmat di ATM dulu.


VISI


Bagi mencapai hasrat serta perancangan yang teliti oleh Ahli Jawatankuasa Persatuan, persatuan akan cuba melaksanakan apa yang dirancang mengikut peruntukan perlembagaan diatas persetujuan ahli ahli jawatankuasa yang lain. Sudah semestinya setiap ahli mengkehendaki sesuatu (pulangan) bila terlibat dengan berpersatuan apatah lagi bila melibatkan soal kebajikan ahli dan pulangan yang diperolehi persatuan sedia untuk dinikmati bersama tanpa mengira kedudukan seseorang ahli.


PENUTUP


Dengan ikrar yang telah di meterai pada penubuhan Persatuan Kebajikan Veteran 17RAMD (para Malaysia), sekali lagi Persatuan Kebajikan Veteran 17RAMD (para Malaysia) mengalu alukan kehadiran kalian yang pernah berkhidmat bersama pasukan Rejimen Ke17 Askar Melayu DiRaja (para) menyertai persatuan agar persatuan ini tidak terlepas pandang dari perkhidmatan yang disediakan